Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Kérjük, hogy mielőtt elküldené foglalását, figyelmesen olvassa el az általános szerződési feltételeinket, Ön ennek jóváhagyásával elfogadja a benne foglaltakat.
1. Szolgáltató adatai
Név: Borsy Ágota
Tevékenységi kör: Közvetítés és ügynöki szolgáltatás
ÖVTJ kód:749002
Adószám: 59615668-1-36
Cím: 5091 Tószeg, Alkotmány utca 32.
Telefon: +36 30 0171966
E-mail: adriasunsine@adriasunsine.hu
Honlap: www.adriasunsine.hu
Tárhelyszolgáltató: Webnode AG (Székhely: Limmatquai 112, 8001 Zurich Svájc)
2. Általános szabályok
2.1. Jelen "Általános Szerződéses Feltételek" szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. Speciális, egyedei feltételek nem képezik részét a közölt
Általános Szerződéses Feltételeknek, de nem zárják ki a külön
megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként
más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3. Szerződő fél
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég
közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A
Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén -
szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3. Amennyiben a
szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy
harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az
együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött
szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles
vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
4.1. A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a
Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított
48 órán belül nem érkezik konkrét foglalás, úgy a Szolgáltató ajánlati
kötöttsége megszűnik.
4.2. A Szerződés a Vendég, írásban, vagy
szóban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban (postai levél,
telefax, elektronikus levél) megküldött visszaigazolásával jön létre, és
így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.3.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen
elhagyja az apartmant, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben
kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt
megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.3.2.
A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás
díjának megtérítését.
4.4. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
4.5. Talált tárgyakat a Szolgáltató 24 óráig köteles megőrizni, ezt követően megsemmisíti azokat.
4.6 A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek
személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szobák
elfoglalása előtt igazolják. Az apartmanokban bejelentés nélkül senki
nem lakhat.
4.7 A Vendégnek joga van az apartmant a megállapodás szerinti nap 13.00 órától elfoglalni.
4.8 A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a
megállapodás szerinti nap 18.00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a
szerződéstől. Kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre.
4.9 Amennyiben a Vendég 100%-os előleget fizetett, a szálláshely legkésőbb a következő nap 9.00 óráig lefoglalva marad.
5. Az elszállásolás meghosszabbítása
5.1 A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
5.2 Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás
napjaként feltüntetett napon 9.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás
meghosszabbításához a Szolgáltató nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató
jogosult az apartman árát egy további napra kiszámlázni és ezzel
egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
6. Árak
Az apartmanok aktuális árai
megtalálhatók a www.adriasunsine.hu honlapon, illetve a megadott elérhetőségeken
tájékoztatást ad ezekről a Szolgáltató.
6.1. A Szolgáltató az árait
előzetes bejelentés nélkül megváltoztathatja, egyedi kedvezmények okán.
Amennyiben a Vendég szállást foglalt és azt a Szolgáltató visszaigazolta
írásban, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató, már nem változtathat.
6.2 A Szolgáltató az árak közlésekor megjelöli az árak adótartalmának, érvényes, törvény által szabályozott mértékét. (IFA)
A feltüntetett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, nem
tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót (IFA), amit a helyszínen
készpénzben kell megfizetni.
6.3 A részvételi díj nem tartalmazza az utas és egyéb biztosítást.
7. Kedvezmények
7.1 A Szolgáltató rendezvények,
vagy speciális csoportos foglalások esetén egyedi szerződésben rögzített
feltételeket állapít meg.
8. Gyermekkedvezmények
8.1 Gyermekek részére 12 éves korig, az IFA kifizetésétől eltekintünk.
9. Fizetés módja
9.1 A Szállásfoglalás 20% előlegfizetéssel történik előre-utalással.
FORINTBAN:Név: Csányi Éva, OTP BANK,
IBAN: 11773353-02403849 bankszámlaszámára.
Vagy BÁRMELY más valutanemben :
Név: Jene Trupac
Hrvatska Postanska Banka
Swift:HPBZHR2X
IBAN: HR 7023900013216026239 számlaszámra
9.2 Amennyiben a Szolgáltató által a foglalás megerősítéséhez kért
előleg 48 órán belül nem kerül megfizetésre, a foglalás törlésre kerül
és a felek között a szolgáltatási szerződés nem jön létre.
9.3 A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés határozott időre szól.
9.4A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető forintban.
9.5. Átutalás esetén - amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás
másként nem rendelkezik - a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a
Vendég köteles a foglalás napján a Szolgáltató bankszámlájára átutalni
oly módon, hogy az adott összeget az érkezés napjáig a szállásadó
bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető
pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló
visszavonhatatlan nyilatkozattal igazolja.
9.6. Az Általános
Szerződési Feltételek elfogadásával a Vendég tudomásul veszi és
elfogadja, hogy a Szolgáltató a fizetendő díjakról, illetve a vendégek
által bármely jogcímen a Szolgáltató részére kifizetett összegről
elektronikus számlát állít ki és azt e-mail útján vagy postai úton küldi
meg.
A befizetett/befizetendő összegekről a számla kiállításakor a
Szolgáltató az online foglaláskor a megadott, míg az e-mail, illetve
telefon útján történő foglalás esetében pedig a foglaló személy által
megadott adatokat veszi alapul.
A Szolgáltató a végszámlát a foglaláskor megadott adatok alapján állítja ki.
Foglalásonként csak egy számlát van mód kiállítani foglalásokat nem
lehet számlázási célból több részre osztani. Amennyiben két vagy több
vendég (vagy cég) nevére külön kiállított számlákat szeretne, úgy
mindegyikük részére külön foglalást kell rögzíteni/végezni.
10. Lemondási feltételek
10.1. Foglalás lemondást kizárólag írásban, e-mailben fogadunk el.
10.2. Foglalást lemondhatja díjmentesen az érkezés időpontja előtt 60 munkanappal.
10.3. A lemondási kötbér elkerülhető a foglalt időpont másik személy
részére történő átruházásával. Ebben az esetben azonnali írásban történő
tájékoztatást kér a Szolgáltató.
Lemondási kötbér mértéke:
35 napon túl lemondás esetén a visszautalt előleg terhére minden esetben 5000 forint foglalási, ügyintézési és banki költség kerül levonásra.
35
napon belüli elállás esetén a befizetett előleget nem áll módunkba
visszautalni, mert az így üresen maradt apartmant már csak jelentős
kedvezménnyel tudjuk értékesíteni.
A Bibinjei apartmanoknál a következő lemondási feltételeink vannak érvényben:
60 napon túli lemondás esetén a visszautalt előleg terhére minden esetben
5000 forint foglalási, ügyintézési és bank költség kerül levonásra.
60 napon belüli elállás esetén a befizetett előleget semmilyen korülmények
között nem áll módunkba visszautalni, mert az így üresen maradt
apartmant már csak jelentős kedvezménnyel tudjuk értékesíteni.
A Szolgáltató köteles a Vendég bankszámlájára a fennmaradó teljes
összeget, vagy a különbözetet 5 munkanapon belül visszautalni.
Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági
társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat,
önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit,
stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő
fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat
egyébként a megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.
11. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
11.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést
azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását
megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt;
- a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként
feltüntetett napon 9.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
- a
Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival
kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt
áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
- a Vendég fertőző betegségben szenved;
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig;
11.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés "vis major" okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
12. Elhelyezési garancia
12.1. Amennyiben a szállásadó a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját
hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem
tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről
haladéktalanul gondoskodni.
12.2. A Szolgáltató köteles a
szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az
ott kikötött időtartamra - vagy az akadályoztatás megszűntéig - egy
másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen
biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának
valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.
12.3. Amennyiben a
Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz,
illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő
szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő
fél nem élhet.
13. A Vendég jogai
13.1. A szállás szolgáltatási
szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt
helyiségek szokásos használatára, valamint az elszállásolási üzem szokás
szerint és különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsátott
létesítményeinek szokásos használatára, valamint a szokásos
kiszolgálásra a kiírásnak megfelelő nyitva-tartási időben.
13.2. A
Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével
kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama
alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan
eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal
kötelezettséget. Szolgáltató az esetleges reklamációkat egyedileg
kezeli. Panaszt a Vendég írásban az alábbi címen és elérhetőségeken
tehet:
Név: Borsy Ágota
Cím: 5091 Tószeg, Alkotmány utca 32.
E-mail: adriasunsine@adriasunsine.hu
14. A Vendég kötelességei
14.1. A megállapodás
szerinti díj megfizetése: a visszaigazolásban rögzített határidőig, vagy
a szállás-szolgáltatási szerződés befejeződésekor esedékes.
14.2. A
Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek
üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási
szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
14.3. A szállóvendégek gépjárműveikkel díjmentesen parkolhatnak a vendégházak udvarában.
A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett
tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem
kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy
eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta
károk) a Szolgáltató a felelősségét kizárja. A vendégház szobáiban
hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállal.
A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni.
14.4. A szemetet az apartman területén, illetve a szobákban elhelyezett
szemétgyűjtő edényekbe kérjük kidobni. A szobából, illetve az épületből
bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.
14.5. Az apartman
területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját
felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési
útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
14.6. A
nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása
értelmében a park zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is),
közösségi területein tilos a dohányzás. A hivatkozott jogszabály
betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban
előírt területeken az üzemeltető elhelyezte. A vendégek, illetve az apartman területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály
betartására.
Amennyiben bármely vendég vagy az apartman területén
tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a vendégház
üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján
bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az
adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét
áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
14.7. Tűz esetén az üzemeltetőt kérjük haladéktalanul értesíteni.
14.8. A szobákat és a közös használatú eszközeit, berendezési
tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során
bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
14.9 Tűzijáték, petárda és egyéb pirotechnikai kellékek használata szigorúan TILOS!
14.10. A vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év
alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a
Szolgáltató vendégházában, a gyermek által okozott károkért a teljes
felelősség a szülőt terheli. A vendég mindazon károkért felelős,
melyeket a Szolgáltató a Vendég, a Vendég kísérője vagy a Vendég
felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved.
14.11. A
Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell, és minden szükséges
adatot a park rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset
körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv
felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
15. Állatok behozatala
15.1. Vakvezető kutyákat vendégeink díjmentesen hozhatják a vendégházba. Egyéb területeken (apartman házak) engedélyezett a háziállat,ezalól kivételt képez a Manuella apartmanház.
16. A Szolgáltató jogai
16.1. Amennyiben a
Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem
vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó
kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései
biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes
tulajdontárgyain, amelyeket a vendégházba magával vitt.
16.2. Szükség esetén az apartman munkatársai jogosultak az apartmanhoz tartozó parkoló területén zajló forgalom irányítására.
16.3. A Szolgáltatónak joga van, azonnali hatállyal a Szolgáltatási Szerződés felbontani a következő esetekben:
- Ha a vendég a szálláshelyet nem megfelelően vette igénybe vagy
tapintatlan és helytelen viselkedésével megsértette az együttélés
szabályait
- Más vendégek tulajdonát, erkölcsét, testi épségét sérti vagy veszélyezteti
- Ha a vendég fertőző beteg és az ott tartózkodása alatt ápolásra szorul, vagy más vendégek egészségét veszélyezteti
- Ha olyan előre be nem jelentett plusz létszámot vagy háziállatot enged be az apartmanba, amelyet előre nem jelentett be
- Ha olyan jelentős kárt okoz a helytelen használattal, vagy
szándékosan kárt okoz, amely a lakhatást jelentősen befolyásolja és
zavarja a nyugodt pihenést
17. A Szolgáltató kötelessége
17.1. A szerződés
alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes
előírások, szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.
17.2. A
Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez
szükséges lépések megtétele, azok írásban történő rögzítése.
17.3. A szálláshelyen belül, a teraszokon Vendégeink nyugalma érdekében 22.00 órát
követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben
történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint hangos
zenélést, melynek betartásáért a vendégházi személyzet felel.
17.4.
Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a
Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a
Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
18. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
18.1. A
Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a
Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső
elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga
okozta.
18.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket az apartmanok területén, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt
esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem
vállal.
18.3 Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a
Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten
átvette, vagy a megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta, vagy a kár
olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint
felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget
terheli.
18.4. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
18.5. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési
felelősség, ha a vendégház udvari létesítményeinek (fürdődézsa,
szabadtéri főzőhely rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása
végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata
korlátozott vagy nem megengedett.
19. Titoktartás
A Szolgáltató a Szerződésben
foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok
védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény
szabályainak megfelelően eljárni.
20. Vis major
20.1. Azon ok, vagy körülmény
(például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány,
sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis
major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik
teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.
21. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
21.1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló vendégház található.
21.2. Valamennyi az elszállásolási szerződésből eredő vitával
kapcsolatban, a Szolgáltató vonatkozásában, érdemben és helyileg
illetékes bíróság kerül kijelölésre.
21.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
22. A Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a már törölt, de az
internetes keresőprogramok közreműködésével mégis archiválásra került,
korábbi oldalaiért. Ezek eltávolításáról a keresőoldal működtetőjének
kell gondoskodni.
23. A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat.